Pentru că ne pasă!

Zilele trecute am încheiat cursurile de iniţiere în utilizarea calculatorului cu o altă grupă de seniori. A fost greu….a fost uşor….doar ei pot să vă răspundă la aceste întrebări. Eu aş putea doar să spun că a fost plăcut şi pentru mine ca şi trainer şi pentru ei ca şi cursanţi. Şi deşi poate a mers puţin mai greu atunci când am învăţat împreună să lucrăm în Microsoft Word sau să creăm foldere pe care ulterior le-am putea copia, muta sau şterge, totuşi mare ne-a fost satisfacţia atunci când am început să navigăm pe internet, Google-ul fiind ceva fantastic, iar sesiunile de Yahoo mail şi messenger au făcut deliciul acestui curs.

Cu grupa aceasta am lucrat timp de două săptămâni, în fiecare zi de luni până vineri, de la ora 15.00 la ora 18.00. Pe lângă noţiunile de Microsoft Word, am învăţat şi cum să folosim un CD, cum putem copia informaţia de pe el în computer, ne-am lămurit puţin la ce ne ajută anumite programe cum ar fi Adobe Reader, Windows Media Player, Winamp sau Vlc.

În cadrul instituţiei noastre aceste cursuri au început să se desfăşoare încă din anul 2008, iniţiatorul lor fiind coordonatorul programului Biblionet din judeţul Hunedoara, domnul Daniel Oprean.

Până în prezent echipa de formatori (Carmen Drăgoi, Simona Locsei, Mariana Marian şi Mihaela Ţoţa) a instruit un număr de peste 220 de persoane şi încă aproximativ 40 de persoane sunt înscrise  pe lista de aşteptare pentru a participa la cursuri.

Când privim datele acestea statistice legate de numărul de participanţi şi când socotim numărul de ore pe care le-am petrecut lucrând împreună, activitatea de formator poate părea obositoare şi grea. Şi ca să fiu sinceră de multe ori chiar este…. însă când vezi lacrimile de fericire din ochii unor părinţi care îşi văd copiii plecaţi peste hotare sau ale unor bunici care îşi văd pentru prima dată nepoţii sau strănepoţii – treci peste orice stare de oboseală şi mergi mai departe cu alte şi alte grupe. Cea mai mare satisfacţie pe care o simţi este atunci când vezi bucuria acestor oameni, când simţi recunoştinţa lor şi când ştii că vor reveni pentru că doresc să afle informaţii noi, să aprofundeze anumite aspecte sau pur şi simplu pentru că deja s-a creat o relaţie între tine şi ei.

Acestea sunt câteva dintre motivele pentru care eu personal aştept cu nerăbdare fiecare grupă de cursanţi cu care urmează să lucrez şi toate provocările care vin odată cu ei.

Carmen Drăgoi

4 gânduri despre “Pentru că ne pasă!

  1. Pingback: Obişnuitul de azi – Internet şi carte prin Biblionet « bibliodevafiliala3

  2. Pingback: Deschiderea Centrului Biblionet la Filiala nr. 3 « bibliodevafiliala3

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.